Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
A3 cabrio før debuten Audis åpne A3 som skulle debutere i Genève, debuterte i Bologna. Vi har både tatt på den og sittet i den. |
||||||||||||||||
Jeg har sans for Audi fordi de fremdeles holder på stoff og ikke stål, når det gjelder å beskytte mot det som kan komme ovenfra. Når taket skal være nedfellbart, er det underlig at produsentene velger stive metallplater. Det skaper underlige former (platene skal ha vannrett plass baki og gjør dermed merkelige ting med proporsjonene), garanterer at du må ha kofferten på fanget dersom du ønsker å ha taket nede, sørger for 60-100 kg ekstra vekt og ekstra komplikasjoner, dessuten er det pysete. Det siste poenget er forresten ikke lenger aktuelt, for det trekker ikke noe mer i en stofftak-kabriolet enn i en med bevegelige metallplater. Dessuten er det dessverre ofte en elektro-mekanisme som hjelper deg å få taket opp eller ned. Det er det også på A3 – hadde fabrikken hatt litt mer tro på kundene sine kunne de ha gjort hele greia manuell og spart noen tusen kroner, tjue kilo vekt og noe volum som kunne vært benyttet til andre ting. Bilen ser helt topp ut med taket oppe, med taket nede ser den litt ut som den første TT, ikke minst på grunn av de faste veltebøylene bak. Fronten leter fremdeles etter ett nytt familie-utrykk selv om vi også her finner den hvite diodestreken som vi først møtte på R8 og deretter på A5, mens hekken har hentet noen av ideene fra den nye A4. Den har selvfølgelig et solid utvalg drivlinjer fra Audis store dele-hylle, og det blir sikkert firehjulsdrift også med tiden. Det later til at den skal komme til Norge i god tid før sommerferien, det betyr kanskje at den ligger i strategisk viktig avstand foran hovedkonkurrent: BMWs åpne 1-Serie. Les mer og se alle bildene av A3 Cabriolet her.
|