Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
M3 Cab er klar Etter coupé og sedan har BMW nå offentliggjort sin tredje M3-variant. Dermed er det klart for åpen eller lun kjøreglede. |
||||||||||||||||
Nylagd Som ved de andre M3-variantene er det en rekke detaljer som skiller den sportslige utgaven fra sine mer moderate søsken. Ja, faktisk er det bare dørene, det tredelte taket, koffertlokket og baklyktene som er overført fra en vanlig 3-serie convertible. Motoren er en 420-hesters V8, og kundene kan velge mellom en manuell 6-trinns eller en nyutviklet 7-trinns M dobbel clutc kasse. Bilen har avansert Drivelogic og sportslig hjulopphengning samt bremser som står i stil med ytelsene. Null til hundre på 5,1 sekund forteller bare litt om hvilken kjøreglede bilen kan by på.
Muskuløs Ved første blikk ser du at M3 Cabriolet har en aggressiv front, et panser i aluminium med ”powerdome”, muskulløse hjulbuer og store luftinntak. Spesielle 18-tommere og sideskjørt er dekorelementer sammen med en dyp støtfanger med diffuser og to doble eksosrør i bakstussen. For øvrig kan du lese mer om de spesielle egenskapene i M3 i våre tidligere omtaler av de andre variantene. Det spesielle med cabrioleten er det lette ståltaket som kjøres opp eller ned i løpet av 22 sekunder og som lar dagsformen og klimaet avgjøre om du vil kjøre cabriolet eller coupé. Vi har også kjørt Z4M - på bane
|