Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Er Hondas Accord ny? Noen uker før Genève-utstillingen velger Honda å slippe bilder av sin nye Accord. Hvor mye ny den er, må vi vente med å avgjøre til vi får tekniske data. |
||||||||||||||||
Ny eller facelift? Selv om Honda selv kaller bilen ”All New” kan det være at begrepet ”FaceLift” er mer passende. Med hensyn til mål oppgir Honda at den er ”vesentlig bredere og litt lavere” enn dagens modell - uten å avsløre nærmere detaljer. I januar viste vi de første glimtene av denne bilen Hva vi kan konstatere er i alle fall at utseendet ikke er direkte revolusjonerende men mer en videreutvikling av dagens modeller, både når det gjelder sedan og stasjonsvogn. Accord Tourer Concept sto i Frankfurt sist høst
Euro 5 Og Honda hevder at dette ikke har gått på bekostning av kjøreglede, men snarere gjort bilene mer sportslige og fleksible. Andre generasjon av Hondas dieselmotor med betegnelse i-DTEC debuterer i nye Accord. Verdier for både effekt og dreiemoment er økt med 10 til henholdsvis 150 hk ved 4000 omdreininger og 350 Nm ved 2000 omdreininger. Denne motoren leveres i startfasen kun i kombinasjon med 6-trinns manuell gearkasse, men norske forhandlere har blitt lovet mulighet for kombinasjonen diesel / automat i løpet av året. I USA er foretrekker man andre Accord-varianter
Mer i Genève Alternativet er 2,4-literen som i ny drakt yter 200 hk ved 7000 omdreininger og har et maks dreiemoment på 233 Nm ved 4500 o/min. – opp fra hhv. 190 hk og 223 Nm. Også bensinmotorene har 6-trinns manuell kasse som standard, men mot pristillegg kan de leveres i kombinasjon med 5-trinns automat. Modeller med manuell kasse er utstyrt med gearskift-indikator – en finesse som blir stadig mer vanlig hos flere produsenter. Vi skal prøvekjøre bilen i slutten av april, og da kommer vi selvsagt tilbake med flere opplysninger.
|