Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Abarths lille kruttønne Det er snart et år siden vi møtte et gjenoppstått Abarth i Genève. Til årets utstilling bringer de en oppdresset Fiat 500. |
||||||||||||||||
Tøff blir tøffere Den sjarmerende småbilen tar seg om mulig enda bedre ut når Abarth får lagt sine hender på den. Og den vil sikkert også by på enda mer kjøreglede for entusiastene. Motoren er en turbomatet 16-ventilers 1,4-liter som byr på 135 hk ved 5500 omdreininger – langt fra mest i klassen, men sikkert tilstrekkelig for å skape bevegelse i smilebåndet. Les om vår første tur med Punto Abarth på bane Dessuten skaper det rom for en preppet EsseEsse for de som ønsker noe enda mer potent. Og følger Abarth samme taktikk med 500 som for Punto Abarth, må du besøke en spesialist for å få oppgradert 500 Abarth til EsseEsse. Her finner du flere inntrykk og bilder av Abarth-klassikere
Sport eller Normal Standard hjulutrustning blir 16-tommere med 195/45-dekk, men mange vil nok koste på seg 17-tommere med 205/40 – mer for å perfeksjonere utseendet enn for å øke komforten. Et aerokit klistrer bilen visuelt til bakken, og hekken forskjønnes med doble eksosrør. Vi kommer tilbake med flere detaljer om denne og alle de andre nyhetene i Genéve når messen åpner for pressen om et par uker. Fiat har flere planer for sin 500
|