Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Kuga er priset og klar Vi har møtt Ford Kuga på flere messer gjennom det siste året, men modellen som står i Genève er for første gang en ferdig produksjonsutgave. |
||||||||||||||||
Luksusproblem I slutten av mai kommer Kuga til landet, og Ford Motor Norge frykter den vil gi dem et stort problem – å forsyne markedet med nok biler. Les også: Kuga, nesten klar En norsk kvote på 1000 biler regner importøren som alt for beskjedent, og de trykker nå hardt på Ford Europa for å skaffe flere biler. - Med de tilbakemeldinger vi har fått på bilen, er det ingen tvil om at vi kommer til å selge alle vi får tak i, sier informasjonssjef Anne Sønsteby.
En motor, to nivåer Kuga kommer i første omgang med en 2,0 TDCi-motor med 136 hk og et dreiemoment på 320 Nm ved 2000 omdreininger. 6-trinns manuell gearkasse er standard og foreløpig eneste alternativ. Bilen skal tilbys i utstyrnivåene Trend og Titanium, og prisene er som følger: Trend – kr 367.900 Titanium – kr 387.900
Tøffe konkurrenter - Våre prisanalyser viser at Kuga ligger på nivå med Tiguan (innstegspris på kr 368.000, red. anm) og om lag 5.000 kroner over RAV4. Men i forhold til RAV4 tar Kuga dette igjen på utstyr, hevder Sønsteby. Kugas fysiske mål er 444 x 184 x 171 cm over en akselavstand på 269 cm. Den er dermed ganske lik Tiguan og vesentlig lenger enn RAV4. Med en egenvekt på 1613 kg inkludert fører, har Kuga en lastekapasitet på 517 kg. Du skal få mer informasjon når vi har prøvekjørt bilen om noen uker.
|