Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Her er Insignia Vi har presentert noen runder med spionbilder og den siste uka har flere utenlandske medier lekket, men her er de første offisielt tilgjengelige bildene av Opels nye Insignia – modellen som skal erstatte Vectra. |
||||||||||||||||
Bred appell Og bildene gir inntrykk av en bil med en tiltalende design – det er jo viktig å appellere til flest mulig når man skal sloss mot Mondeo, Passat, en kommende ny Avensis og mange, mange flere i segmentet for store familiebiler. I første omgang vil den komme som 5-dørs kombikupé og sedan, men Opel forteller at flere varianter vil komme etter hvert. Men det er ikke bare utseendet som er nytt – hele bilen er designet fra bunnen av og inneholder flere teknologiske nyvinninger. Interiøret skal gi et luksuriøst inntrykk gjennom design og materialvalg, og det er lagt stor vekt på å gi setene god ergonomi, maks komfort og en høy grad av sikkerhet. Hi-tech Utformingen av lyktene både foran og bak inngår også som en viktig del av bilens totale design. IDSPlus tilpasser bilens avanserte chassis til kjørestil og underlag. Insignia får forhjulsdrift som standard, men kan også leveres med avansert firehjulsdrift under betegnelsen Adaptive 4x4. Her har nok Trollhättan hatt en finger med i spillet – det er trolig samme system basert på Haldex 4 som vi nylig prøvekjørte i Saab 9-3. Fem motorer De tre bensinmotorene strekker seg fra en firesylindret 140-hester til en sekssylindret 260-hester. På dieselfronten tilbys to nyutviklede direkteinnsprøytede 2,0-litere, en med 130 hk og en med 160 hk. En EcoFLEX lavutslippsmodell vil bli presentert noe senere. Insignia kommer på markedet helt på tampen av 2008, så fortsatt holder GM en del kort tett til brystet når det gjelder nye detaljer.
|