Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Agila - mot alle odds Nye Opel Agila skulle ikke komme til Norge. Alle mente prisen ble for høy til at modellen var interessant. Nå er situasjonen en annen. |
||||||||||||||||
Lang kamp Det har vært måneders dragkamp mellom Opels norske forhandlere, importøren og hovedkontoret i Sveits. Kampen har dreid seg om prisene på nye Opel Agila. Forhandlere sa tidlig fra at dersom prisen på bilen ble over 130.000 kroner, ville de ikke selge den. Det gikk så langt at da Opel viste bilen for media fra hele Europa i vår, fikk ikke norske journalister lov til å kjøre den. At den ekstra tiden i stedet ble brukt til å kjøre ny Corvette, hadde ingen journalister noe imot. I alle fall ikke de vi snakket med. Fornuften seiret Nå er alt fred og fordragelighet. Forhandlerne har sammen med Opel Norge vunnet slaget og markedsdirektør Petter Engebretsen sier: Agila bygges i Ungarn i samarbeid med Suzuki som kaller sin modell Splash. Den er i følge importøren (RSA) ikke aktuell siden Suzuki i Norge kun selger biler med 4WD, og det ikke kan leveres i denne modellen. Rundt 500 biler i året regner Opel-forhandlerne med å selge. Og Opel tror de fleste vil legge på litt ekstra i stedet for å velge en ribbet inntrekker. Helt ny Den nye Agila er 20 cm lengre og 6 cm bredere enn forgjengeren. Bilen er langt mer dynamisk enn den kantete forgjengeren som var basert på Suzuki Wagon-R. Da norske Opel-selgere fikk en forsmak på den nye modellen, mente de den ville ha meget gode muligheter på markedet Se utvalget Det fins 30 nye bilmodeller med en prislapp på under kr 150.000 i Norge – mange av dem såkalte ”inntrekkere” som ofte får kunden til å velge en vesentlig mer påkostet modell. Aller billigst er Chevrolet Matiz og Citroën C1 med veiledende priser fra kr 123.900. KLIKK HER for å se utvalget av nye biler under kr 150.000.
|