Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Fet og mager Seat Underlig at Seat ikke finnes i Norge. Merket er snart like relevant som Skoda. |
||||||||||||||||
Seat fortsetter å utvikle både forretningen og modellprogrammet. Uten, egentlig, at det berører oss her hjemme, for i Norge eksisterer ikke lenger denne spanske VW-filialen som tilsynelatende gjør seg stadig mer uavhengig fra Wolfsburg-oppskriftene. I London avduket de i dag en ny modell. Basert på Ibiza, og dersom du ikke har sett den nye versjonen i det siste, så la meg fortelle at det er noe av det med best utseende i B-segmentet – helt på høyde med Mazdas toer. Et skikkelig Polo/Corsa-alternativ med andre ord. SportCoupé heter den, og er i realiteten bare en tre dørs versjon av superminien, men nyhetene ligger først og fremst i motorutvalget. Nedenfra starter den med den tre-sylindrede 1,2-liters motoren og står oppført med 99 g CO2 utslipp pr. km, og dermed er den helt på linje med den meget hypede Fiesta ECOnetic som også debuterte her. Men det finnes flere motoralternativer, både diesel og bensin og på toppen vil man med tiden finne i hvert fall 150 hester twincharge TFSi motoren, kanskje også 180-hesters utgaven. Det svinger av Seat for tiden.
|