Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ned med glasset Først var det stål. Så ble det aluminium. Snart kan du få CC-modeller med glasstak. |
||||||||||||||||
Det var en stor nyhet da bilfabrikkene igjen begynte å produsere biler som hadde fast tak som kunne felles ned i bagasjerommet. Plutselig forsvant cabriolet-betenkelighetene. Denne nye CC-generasjonen er akkurat like tett og varm som en coupé, men samtidig har man mulighet for både fartsvind og bøttevis av sol ovenfra. Nå tar Mercedes-Benz denne oppskriften enda et steg videre fremover. Den nye SLK - bildene så vi i vinter, men debuten skjedde vel på vårens utstilling i Genève - er bare blitt noen måneder gammel idet Carparazzis spionfotografer oppdager en ny variant. Her er aluminiumstaket erstattet av mørkt glass, slik at om du har taket opp har du allikevel følelsen av å kjøre forholdsvist åpent. Det blir som et panoramatak på en coupé. Bildene er tatt i noe som ser ut som Arizona. Det kan tyde på at man nå er kommet så langt som til å kontrollere at aircondition-anlegget møter de nye kravene. Selv med varme-avvisende glass blir det litt høyere temperatur når skallet er transparent. Innvendingen må være høyere vekt, men hvor mye høyere vet vi ikke før bilen er klar og vi kan lese spesifikasjonene.
|