Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Opels tredje Insignia I dag slipper Opel bilder av den tredje varianten på Insignia – Sports Tourer. For Norge blir den også den viktigste. |
||||||||||||||||
For folket Tidligere har vi møtt Insignia som sedan og 5-dørs kombikupe, men for stasjonsvognelskende nordmenn som skal anskaffe familie- eller firmabil, er nok dagens nyhet den aller viktigste. Sports Tourer er betegnelsen bilen bærer og et sporty utseende ser den ut til å få. Bilen kommer på markedet første halvår 2009. Fra fronten til B-stolpen deler den alt med sine søsken, men bakparten er helt spesiell for denne modellen som har en total lengde på 4,92 meter – 80 mm mer enn sedanen. Akselavstanden er de samme 2,74 meter på alle tre varianter. MELD DEG PÅ og motta gratis nyhetsbrev hver dag Innenfor luka skjuler det seg et bagasjerom på 540 liter – omtrent det samme som de viktigste konkurrentene varter opp med. Stort utvalg Parallelt med Sports Tourer lanserer Opel to nye motorer i tillegg til de 7 eksisterende som tilbys i de øvrige Insignia-modellene. De snakker om en ”downsized” motor med turbo og en ny turbodiesel. Detaljer får vi i Paris i oktober. FlexRide gir føreren valget mellom tre kjøreinnstillinger - i tillegg til standardinnstillingen kan man velge en mer komfortabel (Tour) eller en mer dynamisk (Sport) innstilling. Når kommer bilene til Norge? Sjekk vår oppdaterte kalender Sistnevnte endrer funksjoner som styring, kontroll av gasspjeldet, støtdemping - og til og med belysningen på dashbordet i mer sportslig retning. Insignia-kundene kan også bestille det sofistikerte adaptive firehjulssystemet som proaktivt fordeler dreiemoment mellom alle fire hjørner for å sikre best mulig stabilitet og veigrep. Vi skal kjøre nye Insignia for første gang i oktober og lover selvsagt å komme tilbake med våre førsteinntrykk. De første bilene kommer til Norge i desember.
|