Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Nye Audi A6 er priset Audi A6 får nå en ansiktsløfting. Forhandlerne har biler på plass i løpet av oktober, mens de første kundene setter seg inn i sin nye bil i løpet av november. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Du skal være godt oppdatert på Audis modeller hvis du ved første øyekast ser hva som er nytt. Støtfangerne, luftinntaket og tåkelysene har fått en justering, og sidespeilene har fått integrerte blinklys. Baklysene er basert på LED-teknologi (Light Emitting Diode) som standard, mens LED-baserte kjørelys kan bestilles som ekstrautstyr. Hvis utseendet er viktig for deg, er også et nytt felgprogram klart. Endringene i interiøret er enda vanskeligere å se, men L-formede hodestøtter gir bedre sikt bakover, det er mer kromdekor og instrumentene har et snev av ny design. Dessuten har kupéen fått bedre støydemping. Mer effekt, lavere forbruk For første gang kommer Audi nå med en A6 som har et CO2-utslipp under 140 g/km, nemlig en e-utgave som leverer 136 hk. I andre enden av skalaen er en helt ny V6-bensinslurper på plass, nemlig en 3,0-liters TFSI-motor som yter 290 hk. Dette er den første Audi-motor med kompressor. Med quattro og tiptronic har den en startpris på ubeskjedne 780.000 kroner som sedan. 40/60-fordeling Apropos quattro, fordelingen av drivkreftene er nå endret fra 50/50 til 40/60 for å oppnå mer dynamiske kjøreegenskaper. På A6 allroad og S6 er quattro standard, mens det ellers kan leveres sammen med de største motorene på både bensin- og dieselsiden. Informasjonssystemet MMI er nå kommet til tredje generasjon, og det har blitt enda lettere å bruke samtidig som det har blitt kraftigere. Datakapasitet er nå oppe i 30 GB, og dermed er kartene blitt tre-dimensjonale. Av de 30 GB er 20 GB øremerket for lagring av musikk og inntil 2000 telefonnummer. Priser Audi A6
|