Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Russisk Revolusjon Lada var i Paris. Og viste en ny racerbil. Revolution 3. |
||||||||||||||||
Stadig bedre Men her skal vi la Lada 1117, 2170 og 2172 ligge (hvorfor i all verden fortsetter de å bruke denne planstyringsnummereringen som modellnavn?), selv om de er nye og fortjener oppmerksomhet. For her skal vi ta oss av flærret. Baneklar Konstruksjonen er ganske tøff, gitterrørramme som på en gammel Lotus. Plastic-panelene hektes utenpå og skaper et tilsynelatende effektivt skall rund de to om bord som befinner seg inne i en skikkelig racingmiljø med bøyle og lettvektsseter og firepunktere og god instrumentering. Vekten er ikke så gal, så vidt over et tonn, og da snakker konstruktørene om mindre enn seks sekunder til hundre, og tohundreogfemti som topp. Det ble ikke sagt, men sekstrinnskassa og firehjulsdriftsystemet kommer nok også fra Renault. En av Ladas mange internasjonale samarbeidspartnere. Lada er for øvrig en fabrikk som i år er på full fart mot en produksjon på 800.000 biler igjen.
|