Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Paris slo på strømmen Makan til elektrisk bilutstillingen har vi aldri sett. De små franske hadde også fått full tenning. |
||||||||||||||||
Populære minier De aller fleste gjør at man spør seg oftere og oftere hva det egentlig er Think driver med. Og alle er ganske enige om at el-biler vil være en vesentlig del av den ganske nære fremtidens trafikkbile. Små plastskall, ofte forbausende lekre, stort sett med en dieselmotor fra italienske Lombardini om bord, og med ikke spesielt imponerende prestasjoner. Men plass til to, svært ofte mer enn adekvat beskyttelse mot lavtrykk, og mulighet til å komme seg frem, selv uten sertifikat har gjort dem såpass populære i Frankrike at de nå må registreres. Tidligere var de uten nummerskilt også, men gjett hva det gjorde for parkeringsinntrykket man fikk av Paris. Elektrisk fremtid Denne fremtiden har de hoppet uti, dels ved å erstatte Lombardinien med en elektromodul som de slipper rett opp i den samme plassen, og så å legge noen batterier der hvor drivstofftanken lå, eller de har utviklet helt nye ”biler” som er bygget rundt tilgjengelige elektriske komponenter. Og glem alle argumenter om sikkerhet. Disse bilene møter visse krav, men påkjørt av en Q7 i 100 ville de ligge dårlig an. Det ville en motorsyklist, en tråsyklist eller en fotgjenger også. Til nytte Og vi bør vel ikke unnlate å fortelle at dersom man skulle utnevne det som ville blitt det kraftigste objektet for en feministgruppes hat-opprop mot kvinner som bildekorasjon, ville man funnet henne hos Ligier. Ikke hos Lamborghini eller en vulgær koreaner eller på noe gatebil-liknende, men hos lille Ligier. Strålende innsats, spør du meg.
|