Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Enda en Ferrari Special Ferrari har snart flere spesialutgaver av F430 enn Ford klarte å lage av den første Fiesta-generasjonen. |
||||||||||||||||
Jeg synes det låter litt desperat når man er nødt til å ta F430 Spyder og lage enda en spesialmodell av den. Riktignok har Ferrari vunnet verdensmesterskapet for Formel 1-byggere i år igjen, men det har de gjort 15 ganger før også, uten å behøve å hekte noen nye plakater på en kjent modell og kalle den en ”limited edition”. Men det er altså hva de har gjort. Så etter Challenge og Scuderia har vi nå en slags Scuderia Spyder som heter 16M og som leveres i to nye fargetrim-kombinasjoner. Svart utta på med enten grått innvendig trim, eller en tricolor-utgave på innsiden. Så har den, fascinerende er det ikke, en spesiell plakett på grillen bak som forteller at nå feirer vi Ferraris 16. verdensmesterskap og på midten av dashbordet, enda mer fascinerende, finner du en plakett som forteller at dette er en Special Edition. Bygget i 499 eksemplarer – man er da eksklusiv! Men virkelig fascinerende er det når du får en veltebøyle med et karbonfiber-skall på utsiden og……… trommehvirvler…………”den nye generasjon audio-system som kan kombineres med den separate, skreddersydde, Ferrari iPod Touch 16 GB og som har en sentral dock rett foran (?) dashbordet”. Egentlig synes jeg det var litt morsommere med Ferrari den gang det var litt spennende om du hadde klart å mate de 12 Weberne akkurat passe til at du fikk startet den, og slapp å vente i 20 minutter til alt det overflødige var fordampet. Men, du store verden, 2,6 kg pr. hk er seriøse verdier, en motor der sperra ikke slår inn før 8640 omdreininger høres ut som klassisk musikk, 315 km/t med tilhørende aks setter sine krav og 60 kg slankere enn F430 Spyder forteller at noen har tatt jobben på alvor. Hvis du vil vite mer om den har modellen fått sin egen side på www.ferrariworld.com.
|