Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mazda vant LA Design Vi har vist deg de ni innslagene på Design-flippen til Los Angeles-utstillingen. Mazda ble stemt inn som det beste. |
||||||||||||||||
Bilsport 2025 Bilutstillingen i Los Angeles har gjort det til en spesiell sak å invitere de mange designsentrene som ligger i California til å bidra med en drøm. I år var drømmen ”Bilsport i 2025” og bidrag kom fra ni av de store. De siste ukene har du sett alle sammen her på BilNorge.no. Har du gått glipp av noen finner de dem samlet nederst i denne artikkelen. Nå har en ganske kompetent jury gått gjennom alle forslagene og blitt enige om at Mazdas elektroracer KAAN er vinneren av årets Design Challenge. Dette er det femte året det utdeles en slik premie, men det er det sjette utkastet som får en slik utmerkelse. I 2006 var det GMC Pod som ble den beste, og i 2007 var det igjen GM, denne gangen med en Hummer O2. I fjor var Volkswagen igjen på banen, da var det Slipstream som stakk av med førsteprisen. Selebert Det er derfor et selebert selskap Mazda-gjengen er kommet inn i. Men det er en ganske seleber gjeng også. 6 personer har deltatt. Jacques Flynn, Minyong Lee og Greg Lee har jeg ikke peiling på, men Carlos Salaff er en av de unge som allerede har gjort seg bemerket i Mazdas design-revolusjon. Det var han som skapte eksteriøret til Ryuga-konseptet som blant annet har fått Louis Vuitton Classic Concept Award i 2007. Sjette mann på laget, Jordan Meadows møtte jeg første gang hos BMW Technics i forrige århundre. Så ble det Chrysler, de som husker Dodge Kahuna og de to Jeepene Compass og Willys, vil vite at dette er sobert designhåndverk. Meadows var med på alle disse, før han altså gikk over til Mazda. Og nå er det Mazda 3 i produksjonsutgave. Vi treffer den i Bologna tidlig i neste uke. Dere skal få rask beskjed om den fortsetter den glimrende design-kvalitet-tradisjonen Mazda har innført. ÅRETS DELTAGERE:
|