Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Man ser tydelig at den nye flerbruksbilen har fått en front i tråd med øvrige nye modeller fra Mazda. Den har samtidig videreutviklet kjerneverdiene fra sin forgjenger. Derfor er også nye Mazda5 utstyrt med to store skyvedører bak og et fleksibelt interiør med syv seter som kan legges helt flatt når man skal ha med seg mest mulig bagasje. Seteløsningen kalles ”Karakuri” og eksteriørdesignen kalles ”Nagare flow”. Sistnevnte skal bidra til redusert forbruk takket være mindre luftmotstand. Nye drivlinjer Blant drivlinjene fremhever Mazda en nyutviklet DISI 2,0-liters bensinmotor utstyrt med i-Stop og 6-trinns manuell girkasse. Kombinasjonen skal gi kjøreglede takket være jevne ytelser over et stort turtallsspekter. Biler med denne drivlinjen skal være blant de mest nøysomme i sitt segment – noe som understrekes av 15 prosent lavere forbruk enn med dagens tilsvarende 2,0-liter. Det kommer også en 1,8-liters bensinmotor med 6-trinns manuell girkasse. Bilen er en av tre Mazda-premierer på Genève-utstillingen, men den kommer ikke til Norge før tidlig i 2011.
|