Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ny Start for Gjensidige Etter flere år med synkende andeler på bilforsikring, har Gjensidige "gjenåpnet" den viktige forhandlerkanalen. Målet er å bli forhandlerens foretrukne partner på forsikring av nye og brukte biler. |
||||||||||||||||
Mange norske bilforhandlere har ikke hatt det beste forholdet til kombinasjonen Gjensidige og forbrukerorganisasjonen Norges Automobilforbund (NAF). Gjensidige på sin side har heller ikke hatt mye aktivitet i sin forhandlerkanal, som et salgskorps mot bilforsikringskundene.
Det har Gjensidige bestemt seg for å endre på og investerer nå betydelig for å bygge opp både effektive salgsløsninger - og ikke minst tillit - hos bilforhandlerne. Til å lede denne satsningen ansatte Gjensidige de tidligere Elcon/Santander-veteranene Helge Holth (til venstre) og Hans Olav Engli. Holth som direktør Bil og Fritid, Engli som forretningsutvikler. I oktober 2009 lanserte de forsikringskonseptet "Start". Stikkordet er "enkelt er best" og for å lette hele salgsprosessen, har de utviklet et eget web-basert produkt for bilforhandler-kanalen. Enkelt er best
- Gjensidige har en sterk merkevare, men har brukt for lite tid og gitt store rom for konkurrentene på dette området, sier Holth. Vi har en stor utfordring med salg av forsikring på både nye og brukte biler.
Med "Start" ønsker Gjensidige å gi nye muligheter for forhandlerne med effektiv bruk av verktøy for selgerne. Målet er å bli bransjens foretrukne partner på dette området, sier han. - "Start" er både enkelt å forstå for kunden, som får kaskoforsikring til fastpris i tre måneder, og for den som selger produktet. Holth forteller om konkurransedyktige provisjoner, trinnvise incentiver og premiering av lojalitet. Og om god service fra et eget bilteam på åtte personer som håndterer alle henvendelser fra bilforhandlerne. Nær hver tredje bil som ruller på veiene er forsikret hos Gjensidige. Skadene som skjer på disse bilene utgjør en ikke ubetydelig del av omsetningen på verkstedene. - Vi ser mange fordeler, for både bilforhandlere, kundene og Gjensidige i et tettere samarbeid, sier Helge Holth.
|