Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Bilens chassis og drivverk er ifølge Citroën optimert for bruk i en rallybil. Målsetningen for ingeniørene har vært å lage en bil med spenstige kjøreopplevelser, og med DS3 som utgangspunkt bør mulighetene til å lykkes være gode. DS3 Racing er basert på DS3 og tilført elementer fra motorsport. I praksis betyr det komponenter i karbonfiber på støtfangeren foran, sidepaneler, fenderlister, skjermbreddere samt en hekkspoiler. Grått og oransje Modellen vil ha karosseri i grått, mens tak, speilhus og bremsecalipere er oransje. Denne friske fargen går også igjen på grillen og felgene. Detaljene i interiøret gir også racingfølelse med karbonfiberelementer og oransje detaljer på rattet, avskjermingen over instrumentene, dashbordet, girspaken og på dørenes armlener. Hver DS3 Racing blir nummerert med en plate i takbekledningen. Ryggen på de spesialdesignede sportssetene er dekorert med navnet Citroën Racing. Fra 156 hk til 200 hk Motoren er i utgangspunktet en 1.6 THP 150, men her er effekten økt fra 156 til 200 hk. Maks dreiemoment er forbedret med 15 %, fra 240 Nm til 275 Nm over et bredt arbeidsområde. For å oppnå disse ekstra ytelsene har man blant annet optimalisert turboen og innsprøytningen. Chassis og drivverk er ifølge Citroën videreutviklet for sportslige. Sporvidden foran og bak er økt med 30 mm slik at bilen formelig limer seg til underlaget. Dessuten er den senket med 15 mm. DS3 Racing kommer i salg i en begrenset spesialserie på 1000 eksemplarer i andre halvår 2010. De bør gå unna som varmt hvetebrød. Fakta
Mål: 3948 x 1737 x 1451 mm
Akselavstand: 2460 mm
Motor: THP 200
Type: 4 sylindere / 16V bensin med turbo
Slagvolum: 1598 ccm
Maks. effekt: 200 hk v/5800 o/min
Maks. dreiemoment: 275 Nm ved 2500 - 4000 o/min
Dekk: 205 / 40 R 18
|