Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Hjelp til inntekt ORSY-Scan er navnet på et nytt materialhåndteringssystem som Würth nylig viste i Stockholm. |
||||||||||||||||
Würth har mange scannersystemer som kan tilpasses kundenes størrelse og ønske om funksjoner. Nå har de slått sammen scanner-løsninger og deres material-håndteringssystem ORSY.
Resultatet er nok et hjelpemiddel for Würths kunder til å få betalt for det de yter. Orsy-Scan heter det nye partnerskapet. Foreløpig er det bare implementert i Würths egne butikker fordi man trenger tid internt til både å bli kjent med det, og optimalisere det, forteller administrerende direktør Svein Oftedal i Würth Norge til MotorBransjen.
Mange muligheter Det er en rekke muligheter og løsninger i dette systemet. Men noe av det som ble fremhevet da Würth viste det på en verkstedmesse i Stockholm i januar, var verkstedets mulighet til å ta betalt for alt forbruksmateriell.
Den ene mutteren, eller et trykk på sprayboksen for eksempel. Dette skjer ved hjelp av en skanner som registrerer ned til den minste skrue og får det registrert på fakturaunderlaget, samtidig som en varelagerliste ajourføres.
Würth tilbyr en rekke typer scannere, avhengig av hvor mye kunden ønsker å gjøre elektronisk, og det behøver heller ikke være en eksklusiv Würthløsning som installeres. Brukeren kan godt få en løsning som dekker flere leverandører. Her stillerWürth opp med samarbeidspartnere (Lexit og Datateket for eksempel) til å skreddersy løsninger. Ren Würth-løsning Men dersom kunden ønsker en utgave som er en ren bestillingsløsning mot Würth Norge, står
Würth ansvarlig for hele pakken.
Da får kunden en scannerløsning der det kan bestilles direkte fra skanner til Würth. En fremtidig (ikke alt for langt frem i tid) ORSY-Scan løsning vil fungere slik at scannede data (EANkode) overføres til kundens PC via en USB.
Når kunden går inn i Würths e-handel løsning (WebOn) hentes filen lokalt fra PC’en og legges automatisk inn i en webordre som sendes til internettbutikken. Oftedal sier at i mai 2010 skal WebOn være implementert, og så må det lages en ny grensesnittløsning før ORSY-Scan kan tilbys.
Han ser for seg at høsten 2010 kan være tidspunktet for innføringen av dette systemet.
|