Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Hittil er det kraftig motoriserte modeller som passer dårlig inn i det norske avgiftssystemet som har vært tilbudt med firehjulsdrift, men nå kan du snart bestille en Insignia med 160-hesters dieselmotor og drift på alle fire hjul. Du kan velge mellom sedan, kombikupé og stasjonsvogn. I tillegg kan du bestemme om du vil har manuell eller automatisk girkasse. LES: Vår prøvekjøring av Insignia Tourer OPC Firehjulsdrift gir et påslag på ca kr 35.000, og det betyr at du får en Insignia sedan eller kombi i utstyrsnivå Essentia for kr 390.000. For en Sports Tourer stasjonsvogn i samme utstyrsgrad må du ut med kr 410.000. Tillegget for automatgir er i begge tilfeller kr 20.000. - Vi ser på 4x4 som svært interessant for det norske markedet, og vi var en sterk pådriver mot fabrikken for å få tilgjengelig en 160 hk versjon med 4x4, da denne er veldig aktuell for vårt marked, sier informasjonssjef Anita Svanes i General Motors Norge. KALKULATOR: Så mye kan du trekke Hun regner med at ca 20 % av Insignia-salget på sikt vil være modeller med 4x4, det betyr i så fall ca 400 biler i året. En svært aktuell konkurrent er Passat hvor 4Motion-andelen er høy. De første Insignia 4x4 diesel kommer til Norge i oktober. KOMPLETT PRISLISTE OPEL INSIGNIA
|