Glasurit og Nissan i Europa inngår en avtale om samarbeid på området bilreparasjonslakkering.
Avtalen, som innebærer at de to utvider sitt samarbeid til Europa, baserer seg på et samarbeid som allerede eksisterer lokalt mellom begge foretak.
Foruten levering av lakker, går avtalen også ut på støtte med råd og undervisningsekspertise til Nissan “body & paint” programmet.
20 års samarbeid forbinder allerede Nissan i Europa og Glasurit i Spania i et nært partnerskap.
- Dette gode samarbeid vil vi nå utvide til hele Europa, forklarer Jordi Pastor, Aftersales Marketing Manager for Nissan Europe.
- Vi har bestemt at Glasurit skal være vår partner, fordi dette merket utmerker seg med en innovasjonskraft i Nissan nettverket og merket har også en høy fargetonekompetanse, sier han.
- Ytterligere kritierier for avgjørelsen kommer fra undervisningskonseptene med 11 RCC-er (Refinish Competence Centre) i Europa samt ytelsene når det gjelder service, understreker Pastor.
For Uwe Bauschulte, leder for Key Account Management Automotive Refinish, er denne avtalen et skritt videre i retning av å intensivere partnerskapene til bilprodusentene på området reparasjonslakkering.