Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Da vi så de første bildene kunne vi ikke dy oss for å kommentere likheten med Citroën C5. Og det er jo ikke noe dårlig utgangspunkt, for C5 er en moderne bil som har fått mange lovord, både hos oss og i internasjonal bilpresse. Nå får vi vite at sedan og stasjonsvogn er ganske like i størrelse, for mens sedanen har en lengde på 4,79 meter, måler stasjonsvogna 4,81m. Begge har bagasjerom som kan måle seg med konkurrentene i klassen – sedanen kan skryte av 515 liter mens stasjonsvogna har plass til 560 liter med alle setene intakte. LES: Våre prøvekjøringer av Citroën C5 Dette er vesenlig mer plass en Citroën oppgir for sin C5 (hhv. 439 og 505 liter), så det skal bli interessant å se hvor Peugeot har funnet den ekstra plassen – skal vi gjette på at det er i reservehjulsbrønnen? Motorutvalget er rikholdig, enten du foretrekker diesel eller bensin. Spennvidden er fra 112 til 204 hk, og Peugeot kan skilte med et laveste CO2-utslipp på 109 g/km i 1,6 HDi med start/stopp. I 2012 lanseres dieselhybriden, 508 HYbrid4, og da synker utslippet til 99 g/km, blir vi fortalt. I en bil med firehjulsdrift og 200 hestekrefter. Du finner mer informasjon i vedlagte tekniske data. Vi skal se nærmere på bilen neste uke, og vi skal nok også få tatt oss en prøvetur i god tid før de første bilene kommer til Norge i mai 2011. TEKNISKE DATA 508 STASJONSVOGN
|