Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ut med sliping Glasurit har satt i gang en offensiv mot ”unødvendig sliping”. Nå er det vått-i-vått-fyllerkonsept som gjelder. |
||||||||||||||||
Det nye vått-i-vått-fyllerkonsept fra Glasurit er en totalpakke som består av komponentene: Grå, hvit og sort grunnfyllere, samt en plasttilsetning.
I følge Glasurit er denne teknologien særlig effektiv og gir en tidsbesparelse på inntil 30 prosent sammenlignet med slipefyllere. - Ved reparasjon av småskader og ved lakkering av nydeler kan verksteder med vått-i-vått-fyllere fra Glasurit spare en komplett arbeidsomgang og så i løpet av kortere tid oppnå et perfekt resultat, sier Hendrik Franke, Glasurit Training & RCC Management. Arbeidstiden utgjør i gjennomsnitt ca. 60 prosent av de totale reparasjonsomkostninger. - Ved utviklingen av vårt nye fyllerkonsept har vi også lagt særlig vekt på å forkorte og videreforenkle prosessen. Franke forteller at for eksempel behøver nydeler med KTL-belegg ikke lenger tilslipes. Det gir en tidsbesparelse på ca. 15 prosent per oppdrag. - Utover dette profiterer verkstedene opp til 5 dager på fleksibel viderebearbeidingstid. Den nyutviklede plasttilsetning gjør at fylleren, uten bruk av klebeprimer og spesialprodukter, også kleber på kunststoffsubstrater. - Bruker man kunststofftilsetningen i stedet for tynneren, kan innspare en arbeidsomgang og dermed inntil 25 prosent arbeidstid, sier Franke. - Også på kunststoff kan verksteder nå innjustere fyllerfargetonen nøyaktig i forhold til topplakken og redusere forbruket av topplakkmateriale med inntil 40 prosent. Er fremtiden Hendrik Franke er overbevist om at ”Non-Sanding-Fyller” vil spille en større rolle i bransjen i fremtiden. - Fordi det neppe finnes noe verksted som kan ha råd til ikke å utnytte viktige innsparingspotensialer fullt ut, sier han.
|