Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Porsche 918 møtte vi første gang på fjorårets Genève-utstilling, en midtmotorisert toseter med hybrid drivlinje. Nå har de videreutviklet konseptet og klargjort det for racing. Hybrid racing er ikke noe nytt for Porsche, de har allerede oppnådd stor suksess med sin 911 GT3 R Hybrid, både på Nürburgring samt i den amerikanske og den internasjonale Le Mans-serien. Raceren har et lett og stivt karosseri bygget i karbonfiber-foresterket plast (CFRP). Bombe
Midt i bilen sitter en kraftig V8-motor god for 563 hester ved 10.300 omdreininger. I tillegg har de montert en elektrisk motor på hvert av forhjulene, som hver kan levere 75 kW, slik at maks effekt blir hele 767 hk. Elmotorene lades under bremsing og kan brukes i korte perioder (ca 8 sekunder) for å gi økt effekt. I 911 GT3 R Hybrid kan de ekstra kreftene også benyttes for å spare drivstoff, for å oppnå lengre pass eller redusert vekt med mindre drivstoff om bord. Porsche har tidligere avslørt at 918 Spyder skal produseres i et begrenset opplag, og dermed blir racingutgaven en viktig testbenk i forkant av produksjonen. LES OGSÅ: Setter 918 Spyder i produksjon
|