Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Kodo kaller Mazda sitt nye designspråk – noe vi presenterte i forbindelse med Shinari Concept som vi fikk en eksklusiv titt på i fjor sommer. Den lekre firedørs coupéen er en av attraksjonene i Genève. LES OM: Vårt første møte med Shinari I tillegg vises Minagi som andre bil i rekken av Kodo-baserte konsepter vil får møte i tiden fremover. Spør du Mazda-folket får du sikkert til svar at den ikke er forløper for noen spesiell ny modell, bare et eksempel på design. Men om man leter etter hull i Mazdas lineup, er det ganske åpenbart at de mangler crossovere, eller SUVer, en størrelse og to under CX-7. Er det noe Europa-organisasjonen ønsker seg, så er det en konkurrent til Nissan Qashqai, eller Honda CR-V, for bare å nevne et par eksempler. Jeg beundrer Mazda for deres motorteknologi og ikke minst dere sportslige girkasser. Selv med Ford på eiersiden sto den ”lille” japanske produsenten på og utviklet sine egne drivlinjer, og i årene fremover forventer vi mye av deres Skyactiv-teknologi. I Genève lover de å vise oss nye Skyactiv-G bensinmotorer med direkteinnsprøyting, Skyactiv-D dieselmotorer, Skyactiv-Drive automatgirkasse og Skyactiv-MT manuell girkasse. LES OM: Mazdas geniale start/stopp-system LES OGSÅ: 20 år med reinspikka kjøreglede
|