Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Årets løp markerer at det er 100 år siden det første rallyet ble kjørt i Monte Carlo. Til sammen stiller 322 biler til start fra 5 forskjellige steder. Flest starter fra Warszawa, til sammen 99 biler. Det er også her de fleste norske kjører fra. Andre startsteder er Marrakech (80 biler), Reims (66 biler), Glasgow (49 biler) og Barcelona (34 biler). Blant de norske deltagerne er 79 år gamle Ingar Engan med sønnen Kjetil Engan (49) som kartleser. De kjører en 1965-modell Ford Cortina GT som far selv har plukket ned i de minste bestanddeler og preparert for rallyet. LES MER I: Alder ingen hindring Da vi snakket med Kjetil Engan lørdag kveld, hadde han akkurat sjekket inn på hotellet i Monaco etter rallyets første fartsprøve. - Vi har vært våkne i 36 timer og kjørt bil i hele natt, så nå skal vi spise middag før vi får oss en velfortjent natts søvn. Her er alle sluser åpne og regnet bøtter ned. Alt står bra til med sjåfør og bil, men kartleseren har gjort et par småfeil underveis, sier Kjetil til BilNorge.no. Rallye Monte-Carlo Historique på BilNorge.no - Bilene er parkert på kaia i Monaco, og vi skal kjøre fire fartsprøver i morgen. De første starter kl 6.30, men med startnummer 284 tar det noen timer før vi skal i aksjon, sier Kjetil. Etter lørdagens etappe ligger Engan-duoen på en 224. plass i sammendraget. Målet for søndagen er å kjøre seg opp til en plass i øvre halvdel av feltet som totalt består av 322 deltagere. Tre norske team er blant de 20 beste så langt - Thorbjørn Bye / Oddvar Moland er nummer 17, Frode Lund / Tom A. Granli nummer 18 og Ove M. Billerud / Marius Billerud nummer 19. BilNorge kommer tilbake med daglige rapporter om de norske deltagerne i Rallye Monte-Carlo Historique. Her er løpets hjemmesider med program og resultater
|