Årets Rallye Monte-Carlo Historique er godt i gang. Deltakere og serviceteam er på plass i Monaco etter to slitsomme dager uten søvn, med kjøring ifra Warsawa til Monaco.
Været har vært på vår side, og det har vært så og si bare veier over fjellet etter inngang i Frankrike. Tross dette har de fleste på laget valgt å bytte til piggdekk.
LES MER OM BILLERUD MOTORSPORT
Det planlagte dekkskiftpunktet ble forskjøvet til Tidskontroll i Champagnole klokken 1 natt til lørdag, fordi serviceteamet ble mange timer forsinket av tung trafikk i Tyskland. Etter dekkskiftet bar det videre langs franske fjellveier til Annecy.
På veien fikk dessverre Pekka Stenhagen (nr 185) og kartleser Helge Roald problemer med kjølesystemet på sin Saab 96 og ble tvunget til å bryte.
Senere på natten hadde Trond og Tore Martinsen (nr. 167) et uhell med sin Volvo 142 i Grenoble og ble tvunget til å bryte.
De andre lagene har kommet seg hele til Monaco og lader opp til avreise til Valence på søndag morgen.
SE VÅRE SAMLESIDER FOR RALLYE MONTE-CARLO HISTORIQUE
Serviceteamet skal stå på Tidskontroll på Tallard og hjelpe til med drivstoffylling og andre eventuelle problemer. Følg med på disse sidene for jevnlige oppdatering om hva som skjer.
Oppdaterte resultater fra rallyet
Norske deltagere i Rally Monte Carlo Historique
Nr.
|
Fører
|
Kartleser
|
Startsted
|
Bil
|
År
|
Kat.
|
Klasse
|
53
|
Rolf Lie
|
Monty Karlan
|
Warszawa
|
Porsche 911
|
1968
|
III
|
2
|
56
|
Henning Jørstad
|
Tine Hallre
|
Warszawa
|
Alpine Renault
|
1977
|
IV
|
2
|
60
|
Thorbjørn Bye
|
Oddvar Moland
|
Warszawa
|
BMW 2002
|
1974
|
IV
|
2
|
68
|
Torgjer Kleppe
|
Jon A. Årdal
|
Warszawa
|
Renault 8 Gordini
|
1970
|
III
|
1
|
72
|
Tom Hotvedt
|
Leif A. Neset
|
Warszawa
|
Porsche 911
|
1976
|
IV
|
3
|
79
|
Vidar Christensen
|
Svein Hansen
|
Warszawa
|
VW Golf GTI
|
1977
|
IV
|
2
|
128
|
Torleif Håvi
|
Lars Håvi
|
Warszawa
|
Opel GT
|
1970
|
III
|
2
|
132
|
Tom Gulbrandsen
|
Morten Karset
|
Warszawa
|
VW 1303 S
|
1973
|
IV
|
2
|
137
|
Tore Johannessen
|
Arne Frogner
|
Warszawa
|
Porsche 911
|
1971
|
III
|
3
|
145
|
Lars Lie
|
Peter Lie
|
Warszawa
|
Volvo 142
|
1968
|
III
|
2
|
163
|
Bjørn Arild Aaserud
|
Bjørn Erik Indahl
|
Warszawa
|
Porsche 911
|
1975
|
IV
|
3
|
167
|
Trond Martinsen
|
Tore Martinsen
|
Warszawa
|
Volvo 142
|
1972
|
IV
|
2
|
169
|
Kjell Kristoffersen
|
Erik Remberg
|
Warszawa
|
Volvo 142
|
1972
|
IV
|
2
|
176
|
Tore S. Berntsen
|
Lasse D. Hansen
|
Warszawa
|
Porsche 924
|
1979
|
IV
|
3
|
180
|
Ove M. Billerud
|
Marius Billerud
|
Warszawa
|
Volvo 122S
|
1970
|
III
|
2
|
185
|
Pekka Stenhagen
|
Helge E. Roald
|
Warszawa
|
Saab 96 V4
|
1976
|
IV
|
2
|
251
|
Torstein Bergum
|
Sven Å. Bergum
|
Warszawa
|
Porsche 911
|
1978
|
IV
|
3
|
252
|
Benny Christensen
|
Ola F. Hauge
|
Warszawa
|
Peugeot 504 Coupe
|
1976
|
IV
|
3
|
254
|
Ingrid A. Moe
|
Renee Nordlie
|
Barcelona
|
VW 1500S
|
1965
|
II
|
2
|
260
|
Ivar A. Moe
|
Bjørn Lie
|
Barcelona
|
Ford Cortina GT
|
1964
|
II
|
2
|
272
|
Knut Larsen
|
Arne M. Dølerud
|
Reims
|
Volvo PV 544
|
1961
|
I
|
2
|
275
|
Frode Lund
|
Tom A. Granli
|
Reims
|
Austin Healey
|
1964
|
II
|
3
|
279
|
John Risa
|
Leif Brennhovd
|
Barcelona
|
Austin A40 Farina
|
1961
|
I
|
1
|
284
|
Ingar Engan
|
Kjetil Engan
|
Reims
|
Ford Cortina GT
|
1965
|
II
|
2
|