Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Fem alternative motorer sto på programmet da Mercedes lanserte sin C-Klasse Coupé for noen måneder siden, to for diesel og tre for bensin. LES: Coupé for folket Nå lanseres versjonen for dem som skal ha en virkelig potent kjøremaskin, uten at det går nevneverdig på bekostning av bilens praktiske egenskaper. Under panseret på C 63 AMG Coupé sitter AMGs normalt pustende V8-motor. Her byr den på 457 hk og et maks dreimoment på 600 Newtonmeter. AMG lover at den kan ta deg til 100 km/t i løpet av 4,5 sekunder, og at toppfarten er elektronisk sperret ved 250 km/t. Trekløver Den har en AMG Speedshift MCT 7-trinns sportstransmisjon med ”Controlled Efficiency” som standard. Bilen har et oppgitt snittforbruk på 1,2 liter på mila – hvilket er meget bra for en bil med så mye krefter. Enda mer? Spør du pent, kan det tenkes at du også får hjelp til å fjerne den elektroniske 250-sperra. Om nå det skulle være ønskelig. Performance Pack skiller seg ut med en variabel inntaksmanifold i titangrått under panseret, et bremsesystem med kompositt skiver foran og røde calipere i alle hjørner. Karbonfiber spoilerleppe på kofferten og AMG sportsratt i nappa / Alcantara, er andre spesialiteter. C 63 AMG Coupé er leveringsklar fra sommeren. Du må regne med å bla opp rundt 1,7 millioner kroner dersom du skal sikre deg et eksemplar. Her får du de viktigste data for C 63 AMG Coupé:
* with AMG performance package; ** electronically limited
|