Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Kollega Jon Winding-Sørensen kjørte fra Barcelona til Lisboa, og bidro dermed med rundt 600 av de over 30.000 kilometerne som skal gjøres unna før man når målet hjemme i Stuttgart. LES OM VÅRT BIDRAG TIL TUREN HER Fra Lisboa ble bilene flydd til Miami, så krysset man over til vestkysten av USA før veien gikk nordover til Vancouver. Deretter gikk turen til Australia, via fly til Singapore, og så gjennom Kina, Russland, og nå altså via Helsinki og Stockholm før de landet her i Oslo. Det hele er selvsagt et godt regissert PR-opplegg, men også en del av feiringen av 125-årsjubileumet til Mercedes-Benz. Derfor er det ikke helt sjokkerende at turen skal ta akkurat så mange dager, 125. I dag kan jeg bekrefte at bilen fortsatt henger godt sammen, og at den fortsatt går som en godt motorisert elbil. Om man ser bort fra den litt hvinende lyden fra brenselcellene, er dette som å kjøre en elektrisk bil med betydelig bedre rekkevidde. Mercedes fastholder at teknologien er rett rundt hjørnet, det skal produseres 200 biler i 2012, av disse kommer 10 til Norge. Vi er nemlig et av forsøkslandene, sammen med Tyskland og USA. Man kunne tro at det var på grunn av vår fabelaktige infrastruktur, men så langt er det nettopp det, langt, mellom fyllstasjonene. Sånn sett ser det ut som om infrastruktur er den største utfordringen. Se galleriet for bilder fra turen verden rundt.
|