Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ved første øyekast ligner den på dagens modell, men nye 1-serie er en helt ny bil. Større, sportsligere, mer komfortabel og mer drivstoffvennlig enn sin forgjenger, lover BMW. Det er 5-dørsutgaven som er bestselger i serien, og derfor er det den som lanseres først. Men de andre variantene vil følge i løpet av noen år, 3-dørs, cabriolet og coupé. VI HAR NYLIG KJØRT BMW 1M COUPÉ – LES VÅRE INNTRYKK BMW er eneste produsent som tilbyr biler med bakhjulsdrift i denne klassen, selv om en undersøkelse for en tid tilbake viste at svært få av de som kjører en 1-serie, vet at den har bakhjulsdrift. LES MER I: Forvirrede BMW-eiere For å gi kundene større valgmuligheter tilbys nye 1-serie med to alternative utstyrspakker, Sport Line og Urban Line. Og selvsagt får de en rikholdig liste med tilbehør å krysse av på. TwinPower De som foretrekker diesel kan velge mellom tre motorer – alle basert på en 2-liters blokk. 116d har 116 hk, 118d har 143 og 120d hele 184 hk. På et noe senere tidspunkt kommer 116d EfficientDynamics Edition med en 1,6-liter på 116 hk som skal oppnå et CO2-utslipp på bare 99 g/km. Effektivt Sammenlignet med dagens modell er nye 1-serie strukket med 85 mm i lengden over en akselavstand som er økt med 30 mm. Sporvidden foran og bak er økt med henholdsvis 51 og 72 millimeter, og bredden med 17 mm. Det gir 21 mm bedre beinplass samtidig som kapasiteten i bagasjerommet har økt fra 330 til 360 liter. Med baksetene nedlagt får du plass til hele 1200 liter. BMW lover enda bedre kjøreegenskaper og mer komfort sammenlignet med dagens modell takket være et vridningsstivt karosseri og en påkostet hjulopphengning. Det skal vi få sjekket ut i god tid før de første bilene kommer til Norge i oktober.
|