Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Bilen har fått et oppdatert understell som er vesentlig stivere enn hos forgjengeren. I tillegg er sporvidden økt med 40 mm foran og 50 mm bak for å gi mer sportslige kjøreegenskaper. Utvendige mål er tilnærmet uendret, 485 x 184 x 145 cm, men Lexus lover likevel et rommeligere interiør og nesten 25 prosent mer plass til bagasje. Dessuten er tilgangen til bagasjeavdelingen gjort bredere og dypere for enklere inn- og utlasting. Spesielt hevder Lexus å ha tatt hensyn til baksetekomforten ved å gi mer takhøyde og benplass. Større dører skal gjøre det enklere å stige inn og ut. Et nyutviklet klimaanlegg med betegnelse S-Flow registrerer hvor det sitter passasjerer og sørger for å fordele luften optimalt til disse. Bilene leveres som standard med en fjernkontroll for styring av klima- og lydanlegg samt telefon og navigasjon. Ryggekamera er også standard. GS 350 har en 3,5-liters V6 motor som yter 306 hk, har et maks dreiemoment på 375 Nm og gjør null til hundre på 6,4 sekunder. Standard girkasse er en 6-trinns automat. Denne modellen skal ikke markedsføres i Norge – det skal derimot hybridmodellen GS 450h som debuterer i Frankfurt om noen uker. Denne kommer på markedet i 2012 sammen med en F-Sport-utgave.
|