Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
I dag jobber Magne sammen med Einar Hareide og de andre designerne der, og har fremdeles masse bildilla. Sist var det snakk om noe veldig kileformet, Lotus, tror jeg. Men noe nytt på Frankfurt-utstillingen har han nok ikke i år, selv om jeg er spent på hvor mye som er igjen av det interiøret han jobbet med for fire-fem år siden. Der var det mye morsomt, innvendig belysning, morsom grafikk og ikke minst seteløsninger og setekonstruksjoner – som er noe av det Johnson Controls ønsker å selge til bilprodusentene. Og siden de presiserer at i årets konsept ønsker de å vise deres siste innen blant elektronikk og batterier – der de også begynner å bli virkelig store – er det kanskje håp om at de har latt noe bli igjen. Men på den annen side, siden den gang har de blant annet kjøpt opp Recaro – så det er nok en og annen stolkonstruksjon derfra de gjerne vil presentere. Det som i parentes bemerket er helt utrolig, er at Recaro ikke har klart å overbevise den trege bilindustrien om at det er mye ved deres fantastiske lettvekts flyseter som burde kunne interessere dem. På flyinteriør-messen i Hamburg, en av de mest spennende designinteresse-utstillingene i verden – pleier Recaro alltid å ha noen helt utrolige løsninger. Synd at de skal være forbeholdt de som kan innrede en 737 etter eget hode. Batterisystemer med selskapets innovative (hva ellers?) Stop Start-system kommer også til å bli en del av årets presentasjon. Deres avdeling som heter Power Solution er også forsterket med nylige oppkjøp av blant annet batteriprodusenter. Så egentlig trodde jeg e’en i ie:3 betydde elektrisk. Men så viser det seg at årets demonstrasjons-konsept betyr Efficiency. Inspired Efficiency er navnet på hele prosjektet. La oss håper det blir vel så mye inspirasjon som effektivitet. Det siste har vi nok av andre steder.
|