Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det ser ikke ut som om Fisker er et selskap som skal plage oss med altfor mange konseptbiler fremover. Selskapet har satt opp et produksjonstempo som gjør at bilutstillingene nesten ikke kommer tett nok til å gi plass til konseptbilene. LES: Vår prøvekjøring av Karma Nå er det riktignok ikke store endringer som er gjort på Karma før den har blitt en Surf, men likevel. Bilen er blitt en slags stasjonsvogn i karosseriformen og ligner ikke så helt lite på Ferrari FF. SE: Ferrari FF Drivlinjen er naturligvis den samme som i Karma, og det samme er proporsjonene. Klar for produksjon - Vi har sagt at den skal være i produksjon midt i 2012, men for å være helt ærlig tror jeg den kommer til å være det enda tidligere. Bilen som står her, er produsert på linja vår hos Valmet i Finland, forteller Klatt oss. Han viser oss hvordan baksetene kan felles fremover. Om vi ikke snakker om dønn flatt gulv, så kan du nok få plass til dette surfebrettet som bilen delvis har hentet navnet sitt fra. Selve bagasjerommet er stort nok til å gi plass til en golfbag, noen kofferter, men neppe en påhengsmotor… Dessuten har de laget en slags hylle, som kan brukes til å plassere mindre ting på. Høyden i bagasjerommet blir nødvendigvis begrenset i en bil der store batteripakker skal plasseres i gulvet. Midtkonsollen er fortsatt dominerende i baksetet, også det fordi batteriet ligger i en T-form gjennom bilen. Solcelletaket er blitt option Det skal bidra til økt ventilasjon, men noe fullt åpent soltak blir det ikke. Fisker-folket lover at Karma vil få minst en slektning til, jeg ser ikke bort fra at en roadster kan være det neste på planen. Til Genève kommer de ganske sikkert med sin neste bil, som så langt går under prosjektnavnet Nina. Det blir en mindre bil med en annen målgruppe hvor drivlinjen kommer fra BMW. - Vi er helt sikre på at timingen vår er meget god, så nå gir vi bare gass, sier Klett.
|