Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mini Roadster er den andre av de såkalte Oxford Twins, der også Mini Coupé inngår. LES: Vår prøvekjøring av Mini Coupé Som Mini Coupé er også Mini Roadster en ren toseter. Bak de to setene er det et bagasjerom - i dette tilfellet med en kapasitet på 240 liter. Men det er ikke primært de praktiske egenskapene som skal lokke potensielle kunder til å ta en nærmere titt på Mini Roadster - snarere Minis velkjente gokartaktige kjøreegenskaper pakket inn i kul design. Typisk Mini Bak setene sitter veltebøyler i polert rustfritt stål, og roadsteren har en automatisk hekkspoiler som løfter seg når du passerer 80 km/t. Mini Roadster er velutstyrt med blant annet elektrisk servostyring og DSC stabilitetsprogram som standard. DTC dynamisk traksjonskontroll med EDLC (elektronisk differensialbrems) kan leveres som tilleggsutstyr (standard på toppmodellen). Fire modeller Toppmodellen Mini John Cooper Works Roadster har 211 hk og et maks dreimoment på 260 Nm. Den gjør null til hundre på 6,5 sekunder og har en toppfart på 237 km/t. På nest øverste hylle finner vi Cooper S-utgaven med 184 hk og 240 Nm. Her er ytelsene 7,0 til 100 km/t og 227 km/t i toppfart. Inngangsbilletten for mange unge entusiaster vil være Mini Cooper Roadster med 122 hk / 160 Nm, 0-100 km/t på 9,2 og toppfart på 199. Mini Cooper SD Roadster er garantert verd en prøvetur, selv om mange rynker på nesa av kombinasjonen roadster / diesel. Med 143 hk og 305 Nm tar den deg til 100 i løpet av 8,1 sekunder og videre til en potensiell toppfart på 212 km/t. De fysiske målene er 373 x 168 x 139 cm over en akselavstand på 247 cm. Dersom Mini Cooper Roadster prises på nivå med coupéen, bør den kunne havne på rundt kr 250.000. Da kan den bli et spennende alternativ til de rimeligste cabrioletene når den lanseres våren 2012.
|