Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Hittil er det 6,0-liters W12-motoren som har regjert i Benley Continetal-modellene, men nå kommer et alternativ for de som grunnet finanskrise eller påstått miljøbevissthet må klare seg med åtte sylindre. Nå skal det legges til at motoren får pustehjelp fra et par turboer, så noen direkte miljøbil er det ikke snakk om her heller. V8-motoren på 4,0 liter yter 507 hestekrefter og har et maksimalt dreimoment på 660 Newtonmeter. Det betyr at sprinten til 100 km/t kan foretas på snaue fem sekunder, og at den potensielle toppfarten ligger på nesten 300 km/t. 40 prosent kutt Det betyr at en full bensintank gir en rekkevidde på ca 80 mil. V8-motoren har et avansert datasystem som stenger av fire sylindre når det ikke er behov for dem, som ved lett gasspådrag. Standard girkasse er en tettsteget 8-trinns automat som fordeler kreftene til alle fire hjørner gjennom en avansert Torsen differensial som normalt sender 60 prosent til bakakselen og 40 prosent til framvognen. V8- modellene har detaljer i både eksteriør og interiør som skiller dem fra W12-modellene som fortsatt skal produseres. Legg spesielt merke til eksosrørene som er utformet som liggende 8-tall. Ifølge Bentley er det solgt over 50.000 enheter av W12-motorer siden lanseringen av de originale Continental GT i 2003 – noe som visstnok i dag gjør Bentley-fabikken i Crewe til verdens største produsent av 12-sylindrede motorer. SE VIDEO AV CONTINENTAL V8:
|