Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Med 256 hester og drift på alle fire hjul gjør den null til hundre på 5,7 kjappe sekunder. Med andre ord er A1 Quattro en bil det er vanskelig å konkurrere med ut fra lyskrysset – i alle fall på vinterføre. Motoren er den anvendelige 2,0 TFSI som i denne utførelsen har 256 hk og et maks dreiemoment på 350 Nm. Potensiell toppfart er oppgitt til 245 km/t. En 6-trinns manuell girkasse sørger for å overføre kreftene til quattro-systemet av Haldex-typen med automatisk diffbrems. Både chassis og elektromekanisk styring er tilpasset firehjulsdriften og de sportslige egenskapene A1 Quattro byr på. Bilen skal bygges i et eksklusivt opplag på bare 333 eksemplarer som får sin egen design og kun leveres i en farge – isbrehvitt, med detaljer og tak lakkert i sort høyglans. 18-tommers spesialfelger er også lakkert i hvitt. Fronten gir et aggressivt uttrykk med sort høyglans og krydres med røde detaljer i lyktene. Bakstussen preges av en godt synlig spoiler montert over bakluka i sort høyglans samt store eksosrør på begge sider. Interiøret preges også av sportslige detaljer og et høyt utstyrsnivå. Her finner vi sportsseter trukket i skinn med røde sømmer – en detalj som går igjen også andre steder i interiøret. Blant standardutstyret inngår blant annet Xenon Plus frontlykter, fjernlysassistent, lys- og regnsensor, parkeringsvarlser, nøkkelløs betjening samt et avansert navigasjonsanlegg med DAB-radio, CD-veksler og et påkostet høyttalersystem fra Bose på 465 W. A1 Quattro kommer på markedet først høsten 2012, og prisene er dermed ikke klare ennå.
|