Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det nærmer seg Genéve-utstillingen med stormskritt, og som vanlig lekker bilprodusentene mer eller mindre ukontrollert. Sist ut foreløpig er Audi. Motoren under panseret i RS4 er den samme V8eren som vi finner i RS5. Den sørger for å flytte RS4 fra stillestående til 100 på 4,7 sekunder ved hjelp av Launch Control. Det er riktignok en tidel bak RS5, men så er den da også hårfint tyngre. Som vanlig når Audi bygger sine råskinn, overføres kreftene til underlaget gjennom Quattro-systemet. Mye krefter bak Opp til 85 prosent av de 450 hestekreftene og 430 Newtonmeter, kan presses ut gjennom bakhjulene. Det bør gi kjøreegenskaper som gleder. Trolig er RS5 utstyrt med den 7-trinns toclutchkassen, som kalles S-Tronic hos Audi. I tillegg til betydelig mer aggressiv utvendig styling, er den også senket sammenlignet med enn vanlig A4 Avant. I tillegg har den spesielle 19-tommere. Bremsene er i utgangspunktet vanlige stålskiver, men mot noe som i den store sammenhengen mest må sees på som en symbolsk sum, kan du selvsagt bytte dem ut med keramiske. Om du ønsker kan du også få justert toppfarten fra de obligatoriske 250, til 280 kilometer i timen. Kanskje ikke noe som bør utnyttes på det norske veinettet, med mindre du har mye ferie du ønsker å tilbringe i overvåkede omgivelser. Bare stasjonsvogn Med Drive Select-programmet kan du justere oppsettet for bilen etter ønsket om komfort. Interiøret går stort sett i sort, og med rikelig av karbondetaljer på dører og dashbord. Sportssetene leveres i sort skinn og alcantara, eller i helskinn om man ønsker. Ønsker man racing-seter eller komfortseter, kan også det leveres. Med Audi connect kan nye Audi RS 4 Avant kobles til internett med sitt eget trådløse nettverk. RS4 kommer bare som stasjonsvogn – neppe noe stort problem for de relativt få nordmennene som velger å bruke noe sånt som drøye 1,6 millioner på sin neste familiebil.
|