Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ifølge BMW har X1 blitt en suksess – så langt er den levert i 275.000 eksemplarer. Nå står den foran lansering i USA og produksjon i Kina, og den anledningen benytter BMW til å foreta en oppgradering av sin kompakte X-modell. Blant de eksteriøre endringer er en ny front med større lakkerte flater, nye lykter med LED kjørelys, mindre plast i lavere regioner, samt blinklys integrert i speilhusene og mer markant skliplate i hekken. Interiøret fremstår som mer premium takket være en ny, mer førerorientert senterkonsoll, samt mer påkostede overflater og betjeningsorganer. BMW Lines LES: Vårt førsteinntrykk av BMW 1-serie BMW xLine fremhever de røffere sidene til X1, mens Sport Line setter fokus på sportslighet og dynamikk. BMW Lines er alternativ til den ordinære stylingen, og i tillegg har MSport laget forskjellige pakker. X1-programmet er utvidet med nye motorer med TwinPower Turbo-teknologi, med effekt fra 116 hk i en sDrive16d til 245 hk i en xDrive28i. Sterkeste dieselmotor blir heretter xDrive25d med 218 hk, som med høyere effekt og lavere utslipp erstatter xDrive23d. Den gjør null til hundre på 6,8 sekunder og klarer seg med et snittforbruk på 0,59 l/mil. 119 g/km At den klarer seg med et snittforbruk på 0,45 l/mil, tilsvarende et CO2-utslipp på 119 g/km, er meget bra for en kompakt SUV med slike ytelser. sDrive16d med bakhjulsdrift blir ny «inntrekker» og vil trolig presse prisen på X1 et stykke under 350.000 kroner. Komfort Dermed får man et fleksibelt bagasjerom som tar fra 360 til 480 liter avhengig av hvordan seteryggen plasseres, og som kan utvides til hele 1350 liter når baksetene klappes sammen. I kjent BMW-stil mangler det ikke på fristelser på tilbehørsfronten – her får du bl.a. adaptive lys med fjernlysassistent, ryggekamera, intelligent cruise control, Internett-, smartphone- og AUX-tilkobling, trafikkovervåkning, samt BMW App’er for tilknytning til webradio, Facebook og Twitter. - Nye X1 kommer til Norge i juli, og prisene er foreløpig ikke klare. Men det blir neppe store avvik fra dagens nivå, sier Markeds- og kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge, Kjetil Myhre.
*EDE: EfficientDynamics Edition
|