Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
- Mer markerte linjer, mer dynamisk, men tradisjonene er godt ivaretatt - dette er en typisk Golf, sier kollega Trygve Bæra som var en av noen tusen gjester som bivånet den viktige avdukingen i det nye Nasjonalgalleriet i Berlin tirsdag kveld. De seks første generasjonene Golf strekker seg over en periode på 38 år, fra 1974 til 2012, og representerer et salg på totalt 29,13 millioner biler. Alene på toppen Og det er dette nivået importøren Harald A. Møller legger salgsmålene på også neste år – de planlegger å selge 5.500 biler i et marked som blir stadig tøffere – ikke minst med nye premium-konkurrenter som Audi A3, BMW 1-serie, Mercedes A-Klasse og Volvo V40. - Vi ønsker å videreføre den stolte tradisjonen med syvende generasjon Golf. Selv om den er sikrere, mer komfortabel og rommeligere enn forgjengeren, er den inntil 100 kg lettere. I tillegg er drivstofforbruket redusert med inntil 23 prosent, sier styreformann i VW-konsernet, Professor Dr. Martin Winterkorn (bildet). Ny plattform Den har fått strukket akselavstanden med 59 mm til 263,7 cm mens den totale lengden er økt med 55 mm. Golf VII er også bredere og lavere enn forgjengeren, elementer som gir mer dynamisk utseende og kjøreegenskaper. Volkswagen tilbyr en rekke motorer, med spenn fra 85 til 150 hestekrefter. Flere av motorene kan kombineres med firehjulsdrift og avanserte DSG girkasser. Utstyrsnivåene er som tidligere Trendline, Comfortline og Highline. (saken fortsetter) Årets julegave? Informasjonssjef Jan-Erik Haugen hos den norske importøren forventer at Highline med 1,6-liters TDI-motor på 105 hk blir norsk bestselger. Vi kommer tilbake med mer detaljert informasjon og våre førsteinntrykk når vi har prøvekjørt Golf VII i midten av oktober.
|