Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Opel velger å gi flere av modellene sine egne navn. Men sånn egentlig er Cascada selvsagt en Astra cabriolet. LES OM: Ny Astra sedan Etter å ha hatt ståltak i mange år, såkalt TwinTop, er Opel nå tilbake med stofftak på sin nye cabriolet. Fordelen med stofftak er flere. En ting er vekt, men kanskje viktigere er plassen som går med til å pakke ned taket. Ifølge Opel er Cascada mer fireseter enn noen gang tidligere, den har da også økt nesten 20 centimeter i lengden til 4,67. Proporsjonene for den nye cabrioleten er etter vår mening også langt mer vellykket. Taket kan slås ned på 17 sekunder, og i hastigheter opp til 50 kilometer i timen. LES OGSÅ: Astra med stil Vil vinne på pris Opel har satt seg som mål å tilby en cabriolet som er billigere enn premiumkonkurrentene, samtidig som man leverer mange av de samme kvalitetene. Selv om designen er nytt, er det mye kjent under skallet. Innstegsmodellene får 1,4 literen med turbo, som blir tilgjengelig i to versjoner på 120 eller 140 hester. For den som synes diesel passer i en cabriolet kommer 2,0 CDTI med 165 hester med enten manuell eller automatisk 6-trinns girkasse. Denne motoren leverer opp til 380 Nm når overboost er aktiv. LES OGSÅ: Mokka er liten, men sterk! En ny motor som dukker opp i Cascada er en 1,6-liter med 170 hester, den skal kunne kobles mot både manuell- og automatkasse. Cascada er på plass i Norge før sommeren, men ingen priser er klare så langt.
|