Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Østberg fire, i Spania og VM Sebastien Loeb vant helgens VM-runde i Spania, og var allerede verdensmester før han hadde kjørt en meter. Mads Østberg sikret seg fjerdeplass i løpet, og den samme posisjonen i VM. |
|||||||||||||||||||||||
Mads hadde en meget bra dag på fredagens grusetapper, og ledet sammendraget etter første dag. Da rallyet fortsatte på asfalt lørdag fikk han imidlertid store problemer grunnet feil dekkvalg og en bil som ikke fungerte optimalt. Dermed ramlet han til femteplass etter dag to. I dag har det gått langt bedre for Mads. På dagens andre etappe, SS14, klatret han forbi Ott Tänak opp til fjerdeplass i sammendraget. Tänak krasjet ut av rallyet på neste etappe, og dermed var konkurransen bakfra eliminert. Det var urealistisk å hente inn Jari-Matti Latvala som Mads sloss med om tredjeplassen i VM-sammedraget. Finnen lå på en klar andreplass, nesten halvannet minutt foran nordmannen. Sebastien Loeb kontrollerte inn til seier, til slutt hadde han en margin på 7 sekunder til Latvala som tok andreplassen, i tillegg til å ta tre ekstra poeng for å vinne Power Stage. Mikko Hirvonen sikret seg tredjeplassen mens Mads ble nummer fire. Loeb hadde allerede før denne runden sikret seg sin niende VM-tittel. Andreplassen gikk til Hirvonen mens Latvala sikret seg bronse. Med så rutinerte førere som motstandere, er det imponerende av Mads Østberg å ta fjerdeplass i sammendraget, plassen foran Petter Solberg. Mye tyder på at Mads får et fabrikksete neste sesong – Citroën innrømmer at Mads Østberg eller Dani Sordo overtar når Sebastien Loeb sier takk for seg i teamet neste år. – Dette er uten tvil den beste sesongen til Mads. I moderne tid er det ingen som har klart å hevde seg så høyt i en privatbil som det vi har gjort i år. Det er vi selvsagt veldig fornøyd med. Nå gleder vi oss allerede til neste sesong, sier teamsjef Morten Østberg. Rally de España – Final Provisional Results
FIA World Rally Championship for Drivers (after 13 of 13 rounds)
FIA World Rally Championship for Manufacturers (after 13 of 13 rounds)
|