Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Konseptbilen fikk oss til å tro at Renault skulle lage noe virkelig nytt og spennende – de har jo gått opp noen nye nisjer i tidligere tider. Nå skal vi være forsiktige med å uttale oss skråsikkert basert på disse bildene, men noen revolusjon er det neppe snakk om, snarere nok en utfordrer i det stadig tøffere segmentet med kompakte SUV/Crossover-modeller. Selv fremhever Renault at bilens inspirasjon er hentet fra tre verdener – den har styling og sitteposisjon som en SUV, plass og fleksibilitet som en MPV og sportslighet og kjøreglede som en kompakt sedan. Det blir spennende å sjekke ut disse påstandene den dagen vi kan sette oss bak rattet. Renault hevder bilen er inspirert av Captur Concept, og at de har overført både spirit og navn fra denne. Det er mulig jeg må skaffe meg nye briller for å se likheten. Eller at fantasien min trenger en vitamininnsprøyting. Fakta er i alle fall at bilen har kompakt mål med en lengde på 412 cm, den er bygget på samme plattform som Clio. For å gi et røffere inntrykk har den fått økt bakkeklaring og er utstyrt med store hjul og typiske SUV styling-elementer. LES: Våre førsteinntrykk av Clio Renault lover masse muligheter for styling, blant annet to-tone lakk med tak og stolper i kontrastfarge. Vi loves et rommelig interiør, også her med store muligheter for personalisering med forskjellige motiver og trimdetaljer. Ifølge Renault får en standard Captur et høyt utstyrsnivå med detaljer som bakkestart-assistent, nøkkelfri adkomst og parkeringssensorer. På utstyrsfronten tilbys bl.a. avansert multimedia med touch screen og tilkoblingsmuligheter for det meste. Captur skal selges med et utvalg moderne diesel- og bensinmotorer, de gjerrigste med CO2-utslipp på lave 96 g/km. Bilen skal produseres ved Renaults fabrikk i Valladolid, Spania, og får sin verdensdebut i Genève i mars. Det blir interessant med en nærmere titt.
|