Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Bildene skal komme fra Chevrolet selv, og være sendt over til modellbilfirmaet Maisto for at de skulle kunne begynne arbeidet med sin skalautgave av en takløs utgave av den helt nye Corvetten. Det er selvsagt ikke overraskende at det kommer en cabrioletutgave av Corvette. Det var jo faktisk den originale bilen, og 300 hvite Corvetter ble håndbygget i det første produksjonsåret, 1953. Trolig stofftak Den har også fått en mer kompakt hekkspoiler og et ganske lekkert flatt deksel der den skrå bakruta er på coupeen. Kikker vi nærmere på bildet av Corvetten under her, ser vi at konstruksjonen forholdvsis enkelt kan gjøres om til en cabriolet uten store endringer.
Det betyr nok at en ny cabriolet vil få stofftak slik vi kjenner fra tidligere modeller. Stingray eller ikke? Det betyr ikke nødvendigvis at cabrioletutgaven ikke vil få dette navnet. Chevrolet har nemlig brukt dette navnet av og på siden det første gang dukket opp som Sting Ray, i to ord, fra 1963 til 1967, før det kom tilbake som ett ord i 1969 og ble hengende frem til og med modellåret 1976. Det er all grunn til å tro at cabrioleten vil bygges over samme lest som coupeen, det vil si utstrakt bruk av aluminium og karbonfiber og med en 450 hesters V8er under det lange panseret. Med vanlig utviklingstakt kan vi regne med å få se mer av cabrioleten på utstilling mot slutten av året.
|