Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Over 300 biler er nå på vei til Monte Carlo og Rally Monte Carlo Historique. Det er start fra seks byer, og de fleste norske har valgt å starte fra København. Harald Huysmann var påmeldt, men har valgt ikke å starte. De øvrige norske nærmer seg nå Valence i Frankrike der løpet virkelig starter. Problemene har vært mange for det eneste norske laget som starter fra Monaco, Tom Berve og Knut Moberg kjører en Volkswagen Golf GTI fra 1979. Problemene startet på vei gjennom Europa – da begynte det å brenne i noen elektriske ledninger i bilen. Dette ble reparert, men etter ankomst til Monaco sluttet bilens bensinmåler å virke – og den måtte skiftes med brukte deler. Da bilen så skulle gjennom teknisk kontroll virket ikke blinklyset på den ene siden – og det hjalp lite at dette var sjekket og funnet i orden dagen før. Nordmannen Gunnar Høgenhaug er en veteranbilentusiast, og han har en velutstyrt garasje i Menton. Han kom til unnsetning og dermed kan den norske Golfen starte i løpet. Gode værutsikter På den klassiske fartsprøven over Col de Turin er det is i veibanen. Der hadde Volkswagen et stort arrangement under selv Rally Monte Carlo. De satt bl.a. opp store gjestetelt. Problemet er at lastebilene som fraktet utstyret ikke kommer ned igjen på grunn glatt føre, og de må derfor vente til veien igjen er isfri. Og det kan bli lenge til. Rally Monte Carlo Historique er for biler som er produsert før 1980 og biltypen må ha deltatt i Rally Monte Carlo. Det er ikke lov med firehjulsdrift. Løpet avsluttes natt til fredag.
|