Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Den er basert på en A3 Sportback og får tilnærmet de samme praktiske egenskapene som denne. LES: Våre førsteinntrykk av Audi A3 Sportback Drivlinjen består av en modifisert 1,4-liters TFSI-motor med 150 hk og en elmotor på 75 kW (102 hk) som driver forhjulene gjennom en S tronic dobbel clutch automatgirkasse. Samlet effekt er 204 hestekrefter mens maks dreiemoment er 350 Newtonmeter. Det gjør at 0-100 km/t kan foretas på 7,6 sekunder mens potensiell toppfart er 222 km/t. Det mest interessante er imidlertid forbruket som er målt til 0,15 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 35 gram per kilometer. Det vil gi bilen et meget gunstig avgiftsnivå. Elmotoren har sitt maksimale dreiemoment i området fra null til 2000 omdreininger, mens bensinmotoren yter sitt maksimale mellom 1750 og 4000 omdreininger. A3 e-tron kan kjøres bare på bensinmotoren, som hybrid der begge motorene drar samtidig, eller som ren elbil. Som elbil er rekkevidden oppgitt til 50 kilometer, og den kan kjøre i hastigheter opp til 130 km/t. - Audi A3 e-tron blir et svært spennende og miljøvennlig alternativ blant kompaktbilene, sier Audi direktør Vidar Eriksen. - Drivlinjen er svært god, og med suksessen til Audi A3 Sportback i ryggen er denne oppskriften perfekt. Audi A3 e-tron vil få en konkurransedyktig pris når vi lanserer bilen sommeren 2014, avslutter Eriksen.
|