Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Når vi nå møter den nå produksjonsklare bilen igjen i Genève, er det med endret navn og med et mer nøytralt utseende. Som vi antydet da vi så første skisse av denne bilen, skal den erstatte SX4. Og Suzuki velger også å videreføre modellbetegnelsen fra sitt samarbeidsprosjekt med Fiat. LES OGSÅ: Norsk bestselger? Suzuki ønsker å angripe det populære C-segmentet og har derfor utviklet SX4 for å være klasseledende på både plass og utslipp. AllGrip Bensinmotoren har femtrinns manuell girkasse, og i dieselversjonen sitter en sekstrinns manuell kasse. En CVT automatkasse blir også tilgjengelig etter hvert. SX4 har trekk på alle fire, ett system de kaller AllGrip. Systemet har fire forskjellige modi du kan velge mellom, avhengig av veien og egne ønsker. Økt plass, god komfort Akselavstanden er strukket fra 2.500mm til 2.600, noe som ifølge Suzuki skal bidra til bedre kjørekomfort, og som har gjort at bagasje volumet øker fra 270 liter i den gamle, til hele 430 liter i den nye modellen. Det gjør at bilen er på nivå med de største bilene i C-segmentet. Innvendig er nye SX4 designet med tanke på komfort på langturer, og det ser ryddig og greit ut, men gir deg neppe noe «wow» følelse. For å øke følelsen av god plass har bilen fått ett stort panorama soltak med dobbel åpning. Priser på bilen er enda ikke klare, men RSA har tidligere antydet en pris på ca. 300.000 kroner. Med både firehjulstrekk og god plass ser vi derfor ikke bort ifra at du møter en eller flere SX4 på vei til hytta etter sommeren.
|