Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Hattrick for Mikkelsen Andreas Mikkelsen vant tre strake etapper under siste dag av Acropolis Rally i sin Volkswagen Polo R WRC. Dermed sikret han seg fjerdeplass i løpet mens teamkollega Jari-Matti Latvala kjørte inn til seier. |
|||||||||||||||||||||||||
Ford-fører Evgenij Novikov kom best i gang i Hellas, og ledet rallyet gjennom de tre første etappene. Men på SS4 hadde han en punktering som medførte ytterligere problemer med bilen og store tidstap. Dermed overtok Jari-Matti Latvala teten, og med feilfri kjøring gjennom resten av helgen kunne finnen cruise inn til sin første seier som Volkswagen-fører. Han hadde til slutt en margin på 1 minutt og 50 sekunder til nærmeste utfordrer, Dani Sordo i Citroën. Tredjeplassen gikk til Thierry Neuville i Ford. Andreas Mikkelsen har slitt med punkteringer og bremseproblemer i sin Polo R WRC. Etter lørdagens etapper lå han på femteplass, 25,7 sekunder bak rutinerte Nasser Al Attiyah i en Ford Fiesta. Men Andreas så ut til å finne et ekstra gir på søndagens etapper – han vant de tre første og tok tredjeplass på den avsluttende Power Stage. Han sikret seg dermed fjerdeplass totalt, 17,5 sekunder foran Al Attiyah. Ford-fører Mads Østberg slet med problemer på de tidlige etappene i Hellas. Han mistet et hjul etter et ublidt møte med en stein, og var helt nede på 11. plass etter SS1. Men mossingen har gjort sine saker bra gjennom helgen, og han endte til slutt på en flott sjetteplass foran Mikko Hirvonen i Citroën. Klassen Junior-WRC ble vunnet av spanske Suarez foran den svensk / norske duoen Pontus Tidemand / Ola Fløene. I denne klassen deltok også Marius Aasen med kartleser Marlene Engan, men dessverre måtte den norske duoen bryte etter å ha havnet på taket i første etappe lørdag. Neste VM-runde er Rally Italia som kjøres på Sardinia helgen om tre uker. LES OGSÅ: Første reportasje fra Acropolis Rally Andre reportasje fra Acropolis Rally Acropolis Rally – Final Unofficial Classification (subject to scrutineering)
FIA World Rally Championship for Drivers (after 6 of 13 rounds)
FIA World Rally Championship for Manufacturers (after 6 of 13 rounds)
|