Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det er ikke mer enn fem år siden dagens i10 debuterte, men om noen måneder starter produksjonen av generasjon to. Ifølge Hyundai er bilen løftet til et vesentlig høyere nivå enn forgjengeren med hensyn til plass, kjøreegenskaper og opplevd kvalitet. Blant utstyret som tilbys i nye i10 er automatisk klimaanlegg, oppvarmet skinnratt og cruise control med hastighetsbegrensning. På sikkerhetsfronten inngår stabilitetskontroll og kollisjonsgardiner i standardutstyret. Større Hyundai har tatt flere grep for å forbedre kjøredynamikk og støynivå inne i bilen, og de påstår den gir en kjøreopplevelse på nivå med biler i det større B-segmentet. Europeisk Som tilfellet er med 95 % av Hyundais modeller som selges i Europa, er nye i10 designet og utviklet av Hyundais tekniske senter i tyske Rüsselsheim (Opels hjemby). Som første modell i A-segmentet skal den også bygges i Europa. Produksjonen skal skje ved Hyundais fabrikk i Izmit i Tyrkia. Her bygges også i20, og fabrikken har en samlet kapasitet på 200.000 biler i året. Når nye i10 kommer i salg på høsten, vil 90 % av Hyundai-bilene som selges i Europa også være produsert i regionen.
|