Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
OSLO: Enkelte rapporterte i går forundret om flere titalls varebiler som suste rundt med YrkesBil Test-merker i hovedstadens nord-østlige trakter. De tok feil, det var bare 10 biler. Men til sammen ble de testet nærmere 100 ganger. Anledningen var den tredje utgaven av testkonseptet YrkesBil Mester - importørenes valg. Men det var ikke rart det vekket oppmerksomhet: Området Risløkka/Alnabru/Furuset var arena for arrangementet. Dette er fra før Norges tettest trafikkerte transport-hub, og derfor hjemmebane for svært mange av YrkesBils lesere. Og bilene som ble testet er om ikke den største varebilklassen i volum, så i hvert fall den bilklassen som gjør de største, groveste, lengste og mest varierte jobbene:
I testen er det vurdert en lang rekke faktorer rundt disse bilene og bilklassen som helhet: Førermiljø, komfort og kjøreegenskaper Det kommer neppe som en bombe på vår kyndige lesere når vi her røper at splitter nye Mercedes-Benz Sprinter vant importørenes gunst. Det er ingen liten hedersbevisning når det er representanter for bilens samtlige konkurrenter som har kåret den til det beste valget! Men med hvor stor margin var det til Volkswagen Crafter? Og ble den faktisk slått av Citroen Jumper og andre på støymålinger? Og hvordan ligger årets komet på reg.statistikken, Iveco Daily an? Og hvor mye pepper har Sprinter fått for at den også var testen suverent dyreste bil? Hva koster den faktisk i et fem års leasingforhold? Alle disse forholdene og mer til kan du lese om i detalj i septemberutgaven av YrkesBil. Bladet kommer i postkasse til våre abonnenter 25. september. Smakebiter ser du i bildegalleriet. (Psst! På tide å abonnere?) OG: En spesiell takk må YrkesBil dessuten rette både til Risløkka Trafikkstasjon, og ikke minst Scania på Furuset, som stilte plass og lokaler til rådighet på en horde varebiler og testere. Takk!
|