Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Disse skissene kommer rett fra Audis designavdeling og er helt åpenbart konsepttegninger som er ment å bringe tankene tilbake til den opprinnelige korte Quattro Coupé fra 33 år tilbake. Gammel ide Jeg husker ikke helt hva jeg var mest begeistret for da, e-tron Spyder eller Quattro konseptet, men jeg har en følelse av at det var muskelmodellen som engasjerte mest. Og nå ser det altså ut til at de utvikler det tankesettet, men mindre ekstremt enn i 2010. For da var nostalgi-konseptet bygget på en forkortet utgave av MLB-plattformen – fra skissene går det ganske klart frem at denne nye øker både i lengde og i interiøre mål. Faktisk kan man tro at det hele er basert på firehjulsdriftutgaven av femmeren, og vil by på fire plasser. Snodig bjelke Nå ser vi noen design-trekk fra 2010-utgaven. Hjulbuene for eksempel, men spesielt den dominerende C-stolpen som ser ut som den kunne bære hele taket. Men heldigvis er frontalbehandlingen meget bedre. Vekk med det stygge kjempegapet og vekk med det brede luftinntaket oppe på panseret. I stedet har vi en velformet grill som er omgitt av smale katteøyne og skikkelige luftinntak på begge sider, lavt nede, i front. De blir også svært markerte når vi ser bilen i profil. Kraftpakke Det tallet er sikkert bare starten på hva som finnes dypt der nede – regn trygt med minst 600 hester, dersom denne skal kunne forsvare en prislapp på 125.000 euro og oppover. Men med Audis tendens i retning av hybrid kan vi nok også se for oss litt elektrisitet mellom bensinmotoren og den elektroniske automatkassa. 150 ekstra hester herfra, og du har plutselig en bil med 750 hester og langt over 1000 Nm. Og dersom Audi er ordentlig flinke med sin aluminium og sin kullfiberveving, kan vi kanskje regne med såpass lavt som 1300 kg? Det kan bli en morsom familiefest når denne skal møte fetterne fra Porsche og Lamborghini.
|